3 zile departe de agitatia orasului - Locatii superbe aproape de Cluj

4 comments

Sa calatoresti este cel mai frumos lucru si sunt de parere ca nu ai nevoie de bugete imense pentru a te relaxa, pentru a te bucura de natura si de toata frumusetea locurilor care ne inconjoara. Cu atat mai frumos este cand ne luam aceste zile de relaxare la inceputul unei saptamani de munca, parca ne bucuram si mai tare de timpul petrecut acolo.

Asa s-a intamplat si cand am decis, intr-o sambata, ca maine dimineata mergem spre Coltesti. Am gasit acolo un loc superb - Conacul Coltesti si-mi doream de multa vreme sa ajung iar acum a fost ocazia perfecta. Duminica dimineata eram in drum spre Alba. Pe drum, in dreapta am lasat Cheile Turzii, o locatie superba pentru iubitorii de hiking si munte, sate mici, lanuri de porumb si floarea soarelui si un drum cu multe curbe.

Am ajuns la Coltesti pe la pranz, intr-o duminica foarte calduroasa. Era curtea plina de copii si parca prea putini parinti :) Toti alergau, se jucau, lumea manca si eu abia am asteptat sa deschid meniul cu preparate traditionale.

Am rezervat o camera ale carei ferestre erau orientate spre  Piatra Secuiului - "Uriasul culcat pe spate" adica spre muntele care seamana cu un urias culcat pe spate. A durat cateva minute sa lasam bagajele si am coborat la masa, am gasit una ascunsa, la umbra si numai buna de asteptat ploaia.

Spre seara s-au mai linistit apele iar lumea a plecat si m-am bucurat ca au ramas doar cei cazati prin curte, asadar era liniste si pace.

Unde ne-am cazat?

Ne-am cazat la Conacul Secuiesc Coltesti care este in localitatea Coltesti, la aproximativ 1 ora de mers cu masina din Cluj. Este o locatie superba, camerele sunt frumoase si curate iar noi am ales optiunea de cazare cu mic dejun.
Micul dejun a fost modest dar daca nu ai mari asteptari, suficient. Sincer eu ma asteptam sa fie mai multe preparate traditionale si mai multe optiuni. In schimb, preparatele din meniu au fost foarte bune toate iar portiile mari :)  Va recomand supa de legume cu galuste, taitetii de casa cu nuca sau cu pesmet(ceva de vis) sau specialiatile bucatarului daca sunteti fani carne.
Preturile nu sunt mici dar nici foarte mari. Pentru cele 2 nopti de cazare si cu mesele de peste zi ( am mai luat cam o masa pe zi pe langa mic dejun) am platit aproximativ 900 lei.

Nu va recomand sa mergeti in weekend daca vreti sa va relaxati pentru ca este destul de aglomerat, asta pentru ca multa lume merge pe timpul zilei pentru a lua pranzul si pentru a petrece timp cu copiii in aer liber.
De asemenea, un mare minus este faptul ca era galagie in camera pana pe la ora 00.00 sau chiar si dupa. Se auzea foarte tare galagia de jos, din restarant iar sunetul de trantit de vesela nu se pupa deloc cu privelistea splendida si locatia Conacului.
Nu au minibar in camera si cred ca un frigider mic in camera ar prinde bine mai ales pe timpul verii.
In rest, ne-am bucurat de o camera cu priveliste frumoasa iar paturile sunt chiar confortabile.

Ce poti face prin imprejurimi?

In primul rand, daca alegi sa iti petreci cateva zile in Coltesti primul lucru de pe lista ta de TO DO este fara doar si poate RELAXAREA.
Este o locatie foarte linistita, oamenii sunt pe ici pe colo si e multa natura in jur.
La Conac gasiti biciclete pe care le puteti lua GRATUIT sa va plimbati unde doriti si cat doriti. Am fost incatata peste masura de acest lucru, asadar ne-am plimbat in fiecare zi de cateva ori. Am luat satul in lung si-n lat, mi-am dat seama ca trebuie sa ma reapuc de sport pentru ca sunt ca o babeta :))

Am vizitat ruinele Cetatii Coltesti( Cetatea Trascaului) care ofera un view absolut superb asupra satului. Se ajunge usor de la Conac, pana la un moment dat cu masina iar apoi pe jos aproximativ jumatate de ora mers lejer.
Am ajuns si la Muzeul Etnografic din Rimetea.  Din Coltesti pana in Rimetea ajungi in 5 minute cu masina sau in aproximativ 40 de minute de mers pe jos. Daca va place sa pedalati, putei lua chiar bicicleta, drumul este foarte frumos si bun.

Langa Muzeul Etnografic am savurat o cafea rece la Laszlo's Coffee Shop iar gazdele ne-au servit cu prajitura traditionala umpluta cu nuca, multa nuca - un deliciu!
Daca iti plac sporturile extreme poti zbura cu parapanta, poti face alipinism sau chiar rafting.

Din puctul meu de vedere este locatia ideala pentru o escapada relaxanta de weekend, in natura, cu mancare supeeeer buna si multa liniste.

Recomandarea mea este ca daca aveti optiunea sa nu mergeti in weekend, sa alegeti alte zile pentru si mai multa liniste.
Eu cu siguranta ma voi reintoarce, cel putin pentru o portie de taitei de casa cu nuca exact ca-n copilarie :)

Hugs,

S

P.S. Nu uitati ca ne vedem pe Instagram unde am creat un hashtag special: #SandrabTRAVEL

Instagram: @sandrabendre

SHARE:
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

4 comments:

1. Buna, imi poti spune te rog ce camera folosesti? Pozele sunt foarte reusite!

ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult pentru aprecieri! :) Toate aceste fotografii sunt facute cu telefonul, iphone 8plus :)

Delete
  2. Vai, Sandra!!! Cat de minunat este acest loc! O oaza de liniste si relaxare in adevaratul sens al cuvantului! I love it!
    Super superbe si pozele!!! M-am delectat cu maaare drag!

ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult pentru aprecieri :) Chiar asa este, supeeeeerb! te pup

Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sandra Bendre - All rights reserved.