2 zile in SIBIU - unde m-am cazat si ce restaurante mi-au placut

3 comments

Unele vacante le planificam cu multe luni inainte, verificam starea vremii aproape zilnic pe weather si ne gandim la ce punem in bagaj si ce vom face de mai multe ori pe zi. Altele, sunt vacantele acelea pe care nu le planificam, habar nu avem ce vom face si bineinteles ca sunt rezervate fie de pe o zi pe alta, fie cu cateva zile inainte. Ai timp doar sa pui in bagaj exact ce iti vine la mana :)

De data aceasta va povestesc despre SIBIU, unul dintre orasele mele preferate din Romania. Are arta la fiecare pas, cultura, stradute care te indeamna la plimbari lungi si restaurante care te fac sa te intorci cu cel putin 2 kilograme in plus.

Am petrecut 2 zile superbe in Sibiu, tocmai in luna lui Gustar, adica August. Am verificat vremea si aratau peste 30 de grade, ma asteptam sa fie canicula dar a fost perfect. Perfect pentru ca vantul adia si gaseai limonada rece la orice restaurant sau terasa.

UNDE NE-AM CAZAT

Stiam cateva locuri frumoase pentru cazare in Sibiu dar am vrut sa aleg ceva special, o locatie cu povesti. In ultima vreme am ales sa ma cazez in apartamente care AU CEVA, in defavoarea hotelurilor care au zeci sau sute de camere si aproape toate camerele sunt la fel.
Apartamentul pe care l-am inchiriat l-am gasit pe Booking si locatia perfecta daca va doriti sa va petreceti un weekend in Sibiu, la pas, fara sa circulati cu masina sau alte mijloace de transport.

MAX at Podul Minciunilor este un apartament superb, intr-o casa veche, exact acea casa veche pe care o vedeti in toate fotografiile de la Podul Minciunilor din Sibiu.
Are un view superb spre Podul Minciunilor, este mare si aerisit iar seara se aude doar sunetul pianului de la terasa de langa si entuziasmul turistilor care s-ar putea sa va deranjeze uneori daca sunteti foarte sensibili la galagie. Eu sincer pot sa dorm doar daca e liniste completa si nu am avut nicio problema.

Mi-a placut faptul ca desi check-inul era la ora 16.00 am putut sa ocupam apartamentul pe la ora 14.00. Desi pe booking scria ca au si wifi, cand am ajuns acolo nu era, dar asta nu a fost o mare problema.

CE RESTAURANTE MI-AU PLACUT

La capitolul UNDE MANCAM sunt prima care face mereu research si asta pentru ca ADOR sa mananc iar in vacante, vorba aia: Nu-mi trag de la gura! :)) HA HA!
In Sibiu sunt foarte multe restaurante foarte frumoase si foarte bune. Si chiar aveti de unde alege orice ati vrea sa mancati.
Sincer as fi vrut sa ajung la mai multe dintre restaurantele pe care le aveam pe lista dar nu mai aveam cum sa mananc atat. Efectiv ma rostogoleam pe stradute.

Prima oprire a fost la "La Cuptor", un restaurant foarte aproape de Piata Mica din Sibiu, cu un design care m-a cucerit din prima clipa. Am avut norocul sa fim doar noi peste ca toata lumea era pe terasa din spatele restaurantului. Mi-a placut la nebunie design-ul, servirea a fost impecabila si atmosfera foarte primitoare.

Am ales o portie de costite cu ceapa caramelizata, chips-uri de cartofi si sos de usturoi si o portie de ciolan de purcel de lapte cu cartofi intregi, copti cu unt aromatizat si crema de hrean. Stiu ca v-am facut pofta! IREPROSABIL!
Desertul, oh my God, DESERTUL! A fost cel mai bun desert pe care l-am mancat in ultima vreme intr-un restaurant.
Preturile sunt putin peste media restaurantelor din Sibiu insa nu sunt exagerate si va zic drept, merita fiecare banut.
Noi am platit aprox. 170 de lei pentru doua feluri principale, doua deserturi, o limonada si 2 beri.

Unul dintre restaurantele pe la care trec de fiecare data cand ajung in Sibiu este "Pardon Cafe & Restaurant" si pe care am avut surpriza sa il regasesc renovat, cu un aer nou si foarte fresh dar in acelasi stil.

La "Pardon" ma simt exact ca la cineva acasa, cu o casa superba, plina de obiecte vintage si tablouri, carti si pereti cu povesti.
De data aceasta am stat pe terasa si am savut un Iced Coffee decofeinizat absolut delicios. In meniul lor regasiti cate putin din fiecare :) Preturile sunt decente iar atmosfera e foarte relaxata.
Mie imi place foarte tare pentru ca nu este chiar in aglomeratia din centru si te poti bucura de liniste chiar daca stai pe terasa.

"Atrium Classic Cafe" este una dintre cele mai frumoase terase din Sibiu. Pentru o cafea in zorii diminetilor de weekend, cu muzica live la pian si o priveliste superba spre Podul Minciunilor, clar aceasta este cea mai buna alegere.
Dimineata si seara se canta live la pian iar faptul ca este usor retrasa terasa o transforma in locatia perfecta pentru a petrece o seara linistita.

"Cafe Wien" este una dintre acele terase din Sibiu unde te simti in alta tara. Aceasta este senzatia pe care o am chiar si atunci cand trec pe aleea dintre Cafe Wien si Catedrala Evanghelica. Este mereu plina de turisti si are doar cateva masute. De asemenea, daca vreti sa fugiti de agitatia din Piata Mare, aceasta e o buna optiune.

Catedrala Evanghelica este absolut superba iar pentru cel mai frumos view asupra Sibiului, va recomand sa urcati in turn.  Este al doilea cel mai inalt turn din Transilvania si trebuie sa va inarmati cu o sticla de apa si putina rabdare iar apoi sa savurati frumosul Sibiu de sus, de la peste 73 de metri.

Vizitarea turnului Catedralei Evanghelice costa 5 lei pentru adulti si 3 lei pentru elevi/studenti/pensionari.

Program:

Luni - Vineri: 9.00 - 17.00
Duminică: 11.00-17.00

Un alt restaurant unde am mancat a fost "Syndicat Gourmet"care este pe o straduta laturalnica, linistita insa e posibil ca uneori sa mai intalniti tineri care asculta muzica, mananca seminte si "fac galagie":) Sunt pasnici dar pacat ca arunca semintele si mucurile de tigara pe jos.

Asa cum ii spune si numele, este un restaurant gourmet. Eu am comandat o salata calda de pastai, cu crema de branza de capra, ou posat si rosii confiate si sigur mai era ceva dar nu retin toata denumirea preparatului pentru ca tot meniul era unul "fancy".

Nu va recomand sa mergeti aici daca sunteti infometati :) Mancarea a fost buna dar servirea a lasat de dorit iar faptul ca restaurantul era putin murdarel si mirosul din bucatarie se simtea foarte tare in restaurant, au fost aspecte care nu mi-au placut. Preturile nu sunt deloc mici iar pentru aceste doua preparate am platit aproximativ 100 lei, apa a fost din partea casei.

Daca vreti sa nu dati gres orice ati comanda, va recomand "Restaurantul MAX". Este restaurantul pe care il aleg fara exceptie de fiecare data cand ajung in Sibiu si niciodata nu am fost dezamagita.
Imi place foarte tare design-ul, au un meniu variat si pastele sunt "facute in casa" si sunt dementiale.
Daca vreti sa luati cina, mai ales in weekend, e musai sa faceti rezervare pentru ca altfel sansele sa gasiti o masa libera sunt aproape inexistente.

Terasa este mica si cocheta si de asemenea, va puteti relaxa ascultand live pianul.
Am ales ravioli umpluti cu branza de capra, cu pere, in sos de unt si salvie iar Alex a comandat tagliatelle cu nuci, crema mix de branza si nu mai stiu ce  dar stiu ca ambele preparate au fost foaaaaarte delicioase.

Nu m-am putut abtine si comandat si un tiramisu, nu m-a dezamagit dar as fi vrut sa fie mai receeeee.
Servirea a fost ca la carte iar nota pentru toata consumatia a fost aprox. 150 de lei.
Pastele pe care le-am ales eu au costat 42 de lei iar preturile in general sunt usor peste media celorlaltor restaurante.

Mi-ar fi placut sa ajung in mai multe locuri dar cu siguranta ma reintorc in Sibiu, sper in aceasta toamna. Asadar, daca aveti recomandari de restaurante, locatii de cazare sau orice poti face in Sibiu, le astept cu drag in casuta de comentarii.

Ce-mi place foarte tare in Sibiu este faptul ca mereu sunt evenimente si se pune foarte mare accent pe acest lucru, de asemenea, se promoveaza cultura, arta si obiceiurile traditionale locale dar si zonele frumoase din imprejurimile Sibiului.

Sfatul meu este sa nu va faceti planuri si sa o luati la pas pe stradute, sigur veti descoperi locuri superbe si timpul va trece mai repede decat va asteptati.

Apropo, nu uitati ca ne vedem si pe Instagram( @sandrabendre) unde am creat un hashtag care surprinde locurile pe care le vizitez si pe unde calatoresc.

follow #SandrabTravel on Instagram

P.S. Acest articol nu este sponsorizat si reda experienta si parerea personala.

Hugs,

SHARE:
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

3 comments:

1. Great places and beautiful pictures, thanks for sharing!

ReplyDelete
  2. Foarte frumos, Sandra! M-ai transpus pentru cateva minute in minunatul oras...azut cu alti ochi! Imi place la nebunie Sibiu!
    Trebuie sa mai ajung acolo, sa filmez si sa fac un articol!

3. Foarte frumos, deja mi-e dor se Sibiu. Am fost și eu la Pardon și Max, dar mai recomand Jules (restaurant francez care are și o curte interioară) și Kulinarium (în Piața Mică).

ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sandra Bendre - All rights reserved.